SSブログ

なんだかなぁ №14 [☆ 独り言 「なんだかなぁ」]

なんだかなぁ~ №14
2008年1月16日

  昨日は 息子の体重9キロアップを何気なく記事に盛り込んだつもりでした。 やっぱりアカンですな! 高校生で9キロアップは。 本人にも釘を刺しています。 「これで酒飲んだら 間違いなく100キロ超えるよ!」と。   

eggのぼやき 「なんだかなぁ~」   シリーズ 14
義父・母が到来~ 来てお茶を出している時にダーリンが私に耳打ち。
その言葉にびっくり!!
忘れてた、今日は父親の誕生日だった~~。 まぁ いいか。 このまま過ごせば...」 と。
ガーーーン  ショックです×××

忘れていた私たちもいけません。 
糖尿病でインシュリン投与している義父に 何を振舞っていいのかばかりに気がいってしまっていました。
食べられないことを覚悟して、急いで私はケーキ屋へ走りました  形だけでもバースデーケーキと!
そんな必要はないというダーリンを尻目に。

急いで帰ってきてみたら・・・なんと勝手に昼食が始っていました。
私が精魂こめてつくった具だくさんスープやらも蓋が開いた状態で無造作に置いてあります...

私の席なんてないじゃない~~。 急に不機嫌になりましたが、我慢がまん!
そこへ さりげなくロウソクを立てたケーキを持っていき バースデーソングを歌いました。

   息子たち3人と 77才を迎えた義父

この撮影だけはダーリンがやりましたが、どうやって出力するんだ?プリントするんだ??と大慌て ・・・・・・・・
ダーリンに物申したい 「あなたは我が家が使っているプリンターを作っている会社に勤めているでしょ??」
結局奥にこもって 写真プリントするのもeggでございます。

プリントアウトしている時に ふと思い出しました。
77歳????
義父と eggの亡き父は同い年。
「古希=70歳」 のお祝いを両家で盛大にやったっけ。
そして亡き父は 「次の喜寿までお互い長生きしましょうね~」 と言っていたっけ。
きゃーーーー 義父は今回 「喜寿」 じゃない??????・・・・・・・??????????
なんという嫁でしょう? でも みんな気づいていないの ????????????????

こんな付け焼刃のお祝いしかできず、帰ってから「喜寿」について調べてみました。
大事なお祝い事でした。
義母も すっかり誕生日であることすら忘れていたようです。

これから お祝いの品を選定して送らなきゃ。
義母から、
あなたの料理では口に合わないものもあるかと思って、作ってきたからこれを出して」と。
その総菜用タッパーに何かを詰めて送り返そうと思っていたので、義父のお祝いを一緒に!と思っています。

でもダーリンは そんなの必要ないと言います。
私は見返りを期待して言っているのではないので、こういうダーリンの姿勢は、、、、
面倒はわかるのですが、誠意のなさも感じてしまうのです。
男性はそんなもんだ~と思って、気づく方がやればバランスが取れるわけですから、お願い否定しないで!!

さて 長く語ってしまいましたが、今回のなんだかな~は・・・
帰りがけ 義母に言われてしまいました。
今日のスープ 確かに味はよかったけれど、私が持ってきた料理に合うのは味噌汁だわね」 と。
いやー恐れ入りました。 とにかくどこかなにか探していらっしゃる あっぱれだけど
 なんだかなぁ~


 今日は わが母の「膀胱がん」手術日です。 これから病院へ向かいます。
今日も皆様のところに訪問できていません。 もう少し待っていてくだされ~。 仕事も休んでいます。  


nice!(0)  コメント(12)  トラックバック(0) 

nice! 0

コメント 12

Morgan

Some really excellent content on this internet site, appreciate it for contribution. “An alcoholic is someone you don’t like who drinks as much as you do.” by Dylan Thomas.
by Morgan (2013-07-26 15:24) 

Elizabeth

Since online merchants don’t have shop expenses they are really in a position to deliver the Bowflex Series seven treadmill at a flat level.
by Elizabeth (2013-07-27 16:34) 

lift shoe

This awesome blog is really entertaining and amusing. I have picked many interesting advices out of this blog. I’d love to come back again and again. Thanks!
by lift shoe (2013-08-29 13:38) 

lifts shoe

It’s the best time to make a few plans for the long run and it is time to be happy. I’ve read this put up and if I may just I want to counsel you some interesting things or advice. Maybe you could write subsequent articles relating to this article. I want to read more things about it!
by lifts shoe (2013-09-01 07:54) 

Lucy

I would like to thnkx for the efforts you’ve put in writing this blog. I am hoping the same high-grade blog post from you in the upcoming also. In fact your creative writing skills has inspired me to get my own website now. Actually the blogging is spreading its wings fast. Your write up is a good example of it.
by Lucy (2013-09-01 23:30) 

shoe lift for men

I would like to thnkx for the efforts you’ve put in writing this website. I am hoping the same high-grade site post from you in the upcoming also. Actually your creative writing skills has inspired me to get my own site now. Actually the blogging is spreading its wings quickly. Your write up is a great example of it.
by shoe lift for men (2013-09-02 13:22) 

lifts shoe

Hi right now there! I simply wish to give a large thumbs up for the good info you’ve here about this post. I will probably be coming back to your weblog for much more soon.
by lifts shoe (2013-09-03 15:28) 

shoe lifts men

It’s best to take part in a contest for among the finest blogs on the web. I will suggest this web site!
by shoe lifts men (2013-09-03 18:47) 

heel lift for shoes

I have recently started a web site, the info you provide on this website has helped me greatly. Thanks for all of your time & work. “The murals in restaurants are on par with the food in museums.” by Peter De Vries.
by heel lift for shoes (2013-09-05 12:09) 

height shoe inserts

It’s nearly impossible to find well-informed people about this subject, however, you seem like you know what you’re talking about! Thanks
by height shoe inserts (2013-09-05 20:46) 

male shoe lifts

I simply couldn’t depart your web site prior to suggesting that I actually loved the usual info a person supply for your visitors? Is going to be back regularly in order to check out new posts.
by male shoe lifts (2013-09-06 09:33) 

Lucy

You obtained a really useful weblog I’ve been here reading for about an hour. I am a newbie along with your accomplishment is quite much an inspiration for me.
by Lucy (2013-09-26 01:07) 

コメントを書く

お名前:[必須]
URL:[必須]
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

トラックバック 0

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。